Obserwatorzy

czwartek, 10 września 2020

MÓJ SUBIEKTYWNY RANKING DALII - SEZON 2020

Dalie to jedne z moich ukochanych kwiatów, ponieważ przedłużają sezon, kwitną jak szalone, są przepiękne w bukietach i ich różnorodność i urok powala niejednego ogrodnika. 

Choć być może, dla jednych niemodne, dla drugich budzą sentyment babcinego ogrodu, te kwiaty pochodzące z Ameryki Środkowej, są dla mnie numerem jeden lata w ogrodzie!

Mam w tym roku ponad 40 dalii. Z powodzeniem je rozmnażam i przyspieszam dzięki czemu mogę je podziwiać od czerwca do pierwszych przymrozków. Bardzo trudno wybrać najpiękniejszą. Ale podjęłam się tej próby! Oto efekty moich starań.

Oto mój subiektywny ranking dalii z tego roku:


Miejsce 10

DALIA PREFERENCE



Dostałam karpę w prezencie i zakochałam się w ich kształcie i łososiowym kolorze. Bardzo podobne do Sugar Diamond, którego mi w tym roku zabrakło. Preference jest dobrą alternatywą.


Miejsce 9

 EDINBURGH



Ta dalia chwyta za serce, jest dwukolorowa, biało - bordowa i bardzo malownicza. A nazwa pochodzi od jednego z najbardziej tajemniczych miast na świecie, które wygląda jakby zatrzymało się w czasie... Kojarzącego się z magią, wiktoriańskimi budynkami, ukrytymi zakątkami i królewskim splendorem. Mowa o stolicy Szkocji oczywiście, Edynburgu. Uwielbiam to miasto i ten kraj. A dalia może nieco przypomina szkocki tartan....

Miejsce 8

Firepot



Jak nazwa wskazuje ta dalia to ogień tlący się w donicy caaaaałe lato! Wystarczy spojrzeć na zdjęcie!

U mnie bardzo lubią ją mszyce, więc od czasu do czasu używam czegoś naturalnego by się ich pozbyć. Jednak tej dalii to mocno nie przeszkadza. Świetna na taras!


Miejsce 7

 Pink Magic



  Ta dalia do najwyższych odmian nie należy, dorasta metra wysokości, Różowa Magia chwyciła mnie za serce kształtem kwiatów, kolorem, pokrojem i swoją zdrowotnością. Cudowna w bukiecie.

Miejsce 6

Lavender Perfection



Uwielbiam na nią patrzeć. Zawsze robi wielkie wrażenie jak to dalia z tych dużych, "talerzowych" . Cudny różowy, lekko lawendowy kolor. Jej  kwiaty wyłaniają się z zieleni liści jak prawdziwe niespodzianki.  

Miejsce 5

 Lafe au Lait




Nie musicie wcale lubić kawy z mleczkiem żeby podobała Wam się ta bajkowa dalia. Dla wielu ulubiona. Nic dziwnego. Dla mnie najfajniejszy jest jej kształt i ta urocza dwukolorowość. Jej barwa przechodzi z delikatnego różu przez żółty po mleczno cappucinową biel. Kształt zaś przypomina mi za każdym razem jak NATURA potrafi być prawdziwą artystką.



Miejsce 4

Jowey Winnie




Chyba jedna z piękniejszych na świecie dalii pomponowych . Prawdziwa dalia w 3d, trójwymiarowa kula kulek, rurek, kolorów w idealnej przestrzennej formie. Dalia "modelka". Jej kolor to pudrowy róż przenikający się z odcieniami żółci. Nic dziwnego, że wygrała w Waszym rankingu, który zorganizowałam na moim koncie na Instagramie. Prawdziwa zwyciężczyni!

Link do mojego Instagrama: https://www.instagram.com/secret_gardener_poland/?hl=pl

(Zapisane relacje pod nazwą Ranking Dalii)

 

Miejsce 3

Vassio Meggos


To moja jedna z trzech dalii, która wejdzie na subiektywne podium. Dlaczego? Za to, że jest wysoka i majestatyczna, za to że jej płatki lśnią w słońcu jak brokat, za niezwykły kształt i kolor. Za dłuuuugie łodygi świetne do większych bukietów. Za jej "malowniczość".


Miejsce 2

WIZARD OF OZ



Ta bajkowo nazywająca się różowa kulka zasłużyła na moje osobiste podium za to, że samo patrzenie na nią sprawia, że myślę o świeżości, młodości, radości i słonecznym poranku. Naprawdę budzi moje emocje. A to dla mnie ważne w kwiatach. Do tego ma świetny zwarty pokrój i pięknie i długo stoi w bukietach.

Miejsce 1 

LA LUNA



Może nie jest to wybór oczywisty, a jednak ta dalia budzi moje największe emocje. Jest słonecznie (a może raczej KSIĘŻYCOWO ) jaskrawa, wielka i majestatyczna. Taki żywy kolor raduje oczy, budzi uśmiech na twarzy i budzi wrażenie patrzenia na coś idealnego. No i, jak nazwa wskazuje, jest niezwykle romantyczna i fotogeniczna.  Na żywo zaskakuje!

 


Oto i one. Ciekawa jestem czy Wy macie swoje budzące emocje dalie? Piszcie w komentarzach!!!

 

Do przeczytania!

Marta

12 komentarzy:

  1. Wszystkie są piekne, imponująca kolekcja. Gratuluje🤗

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci gorąco🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne, chciałam niektóre z nich zakupić w tym roku, ale mi się nie udało. Czy te dalie wysiadła Pani, czy zakupiła gotowe sadzonki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję- kupilam karpy w różnych miejscach część zamowilam z Holandii.

      Usuń
  4. Cudne, chciałam niektóre z nich zakupić w tym roku, ale mi się nie udało. Czy te dalie wysiadła Pani, czy zakupiła gotowe sadzonki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Można w Polsce kupić już w sklepie Benex, Królik, w centrach handlowych Leroy Merlin, Auchan. W centrum ogrodniczym Hortorus. Oraz wysyłkowo z Holandii co ładniejsze odmiany no w Famflowers Farm. Ja kupowałam też w firmie Pyter Nyssen ale nie wiem czy teraz po Brexicie wysyłają do Polski. pozdrawiam

      Usuń
  6. Na pewno na ten blog będę wracał bo jest bardzo dobrze prowadzony. Jeszcze ten blog kilku osobom polecę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspaniały opis dalii. Moje serce w 2020 skradła Symphony Harmony, piękne liście, kwiaty do połowy listopada.

    OdpowiedzUsuń
  8. To taka różowa niska.. nie mam jej u siebie ale piękna jest

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych, które są u Ciebie znam może 4, ale mam też mnóstwo innych :), uwielbiam i za ich starodawną nazwę "georginie" też :)

    OdpowiedzUsuń